17.10.07

KÅLSOMMERFUGL?

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men, Himmel! tør jeg troe de hulde Syner?
Paa Balsambolstere, paa Vellugtdyner,
I Zefyrvugger af ambrosisk Duft,
Som Fryd-Kiærminder løst fra Veemods Stengle,
Som spæde smaa nyfødte Haabets Engle,
Med Serafblik og Kerubøienbryne
De smile, legende med Lys og Luft!
Jeg seer dem stige, vrimle, flagre, skimre,
Lig tusindfarvte Morgenstierner glimre,
Straalspille, tindre, flamme, funkle, lyne
Høit over deres Krysaliders Gruft.

(af Ode til Sommerfuglene
(Ludvig Heiberg helliget))

18 oktober, 2007  
Anonymous Anonym said...

Sommerfugle jeg elsker at fange et eneste Misgreb
Og det flygtige Støvs glimrende Farver forgaaer.
Slanger jeg elsker at gribe, tæmme, og vikle om Armen
Et uændset Minut — Giften og Døden er viss.
Elskovs Hemmeligheder, de sødeste, elsker jeg gjemme
Blot et Ord, blot et Blik, saa er det Hele forspildt.

18 oktober, 2007  
Blogger Katinka said...

Nej, det er ikke en kålsommerfugl, det er jeg ret sikker på. Eller er jeg? Jeg mener ikke at sådan en har så meget sort.

Hmmm.

21 oktober, 2007  
Anonymous Anonym said...

Hej
Det er netop en kålsommerfugl. Se evt. her:
http://www.fugleognatur.dk/gallery.asp?mode=species&ID=764

I øvrigt et rigtigt flot billede!

24 oktober, 2007  

Send en kommentar

<< Home