13.9.09

SØNDAGSTUR


1 Comments:

Anonymous Epe said...

Før vi fik bil

A. Her ude i Brønshøj hvor vi bor
var vi et glad familiekor
både min mand og mig
og Karl Johan og Kaj
Grethe og Lis og lillebror
B. Hver dag var som en tur i skov´n
indtil vi fik et skud for boven
og skuden faldt den dag
da vi partout sku´ ha´ en vogn.
A. Før vi fik bil
var vi alle lutter lagkagesmil
men nu går vi og smækker med dørene
og hænger med ørerne
som en grædepil.
A. Det´ egentlig mærk´ligt nok
at en lille rusten halvgammel rok
den ka´ ta´ hele hyggen af familierammen
og få os alle sammen
til at gå amok.
C. Jeg var fiks og nobel
nu´ jeg snart klædt af
for husk den lille Opel
ska´ først ha´ hva´ den ska´ ha´ - Det´ godt gjort
A. Før vi fik bil
fik jeg af og til et stykke tekstil
nu´ det helt sket med stoffet til klæ´erne
der er kun til sæ´erne
i den rådne bil.
Emil - nu ska´ han også ha´ sandheden at vide,
det ve´ gud han ska´. For ve´ De hv´a:
A. Nu hvor jeg lig´ har haft fødselsdag
men der faldt ikke noget af
man sku´ ha´ været en bil
bare den har kørt en mil
så falder der aldtid noget af
B. Men den er skyld i meget mer´
nemlig at vi må konstater´
at børnene får dårlige eksamenskarakter´ - For
A. Før vi fik bil
hjalp min mand de små med regning og stil
men nu ta´r bilen
hele min mands forstand
så nu bli´r Karl Johan
aldrig doktor Phil.
A. Sa´ De damefrisør
næh nu går pengene til et udstødningsrør
eller også til gummi ved dørene
skidt med frisørerne
bare bilen kør´.
C. Aldrig hen st skylle
aldrig krølle hår
hvis skærmene bli´r krøllet
det altid bilen der får - det godt gjort.
A. Siden vi fik bil
har jeg mistet hele min sex appeal
Det´ fordi at alle pengene til skønhedsplejen
kør´ ude på landevejen
i den rådne bil.
Emil - nu ska´ han også ha´ sandheden at vide,
det ve´ gud han ska´. For ve´ De hva´:
A. Hver kilometer der bli´r kørt
ta´r faktisk noget af humøret
livet på landevejen
stjæler jo andestegen
der sku´ ha´ glædet spiserør´t
B. Det der i vores go´e tid
lige satte prikken over i´et
det må vi undvære nu
til fordel for karosseriet.
A. Før vi fik bil
fik vi bøffer i den helt store stil
men så knak der en aksel i Søllerød
så fik vi øllebrød
resten af april.
A. Og før i tiden fik vi vin
nu får vognen 20 liter benzin
og den lider konstant af en rædsom tørst
og den ska´ slukkes først
vi er rent til grin.
C. Men det´ værst at manden
ham min go´e Emil
han er blevet en ganske anden
den vogn har gjort ham senil - for ser De
A. Før vi fik bil
var der af og til lidt liv i Emil
men nu er´et sku´ ligesom den gamle buk
nærmest er blevet eunuk
af den rådne bil.
Men nu ska´ han ha´ sandheden at vide,
for ærlig talt, nu ka´ De selv høre:
A. Hver dag må man være forberedt
på hva´ der nu ka´ være sket
ryger der en ledning af
man bli´r sku´ hedning af
og vær´ mor til en karet.
B. Nu er jeg ve´ og køre træt
ligesom en gammel rumraket
jeg trænger til en smøg
men jeg har ikke en cigaret.

A. Før vi fik bil
ku´ jeg ryge når jeg tog mig et hvil
men så blev cigaretterne mindere
da vores cylindere
sku´ ha´ slev´t ventil.
A. Og da vi så sku´ ha dæk
blev jeg nødt til at gå over til sjæk
og den er jeg så småt ve´ og stryge
nu må jeg ryge
af vores havehæk.
C. Denne bil er roden
til alt ond hos os
nu håber jeg på fogeden
for vi har købt den på klods - gid han vil
A. Ta´ denne bil
bare fjerne den fra vores domicil
og hvis ikke, så gid den vil brænde
og det ville tænde
et stort og lyk´ligt smil
Og altså - hvis ingen anden vil
gid så at fanden vil
ta´ den ski´e, rådne bil.

13 september, 2009  

Send en kommentar

<< Home