13.2.09

EN GANG GOOGLE

#
Kvindelig forfatter sætter Indien i kog - dr.dk/P1/Orientering
#
En rullende saga om overset kvindelig forfatter | information.dk
#
Kvindelig forfatter bag spændende serie om en sprogforsker i Paraguay 1939. Hun valgte tegneren på grund af hans evne til at tegne kvinder ...
#
Kvindelig detektiv
Det har vist sig svært for mig at opstøve en kvindelig forfatter der er nutig, populær og hvis detektiv er kvindelig. Jeg har indkredset skotske Val ...
#
Hvilken kvindelig forfatter ville du helst kysse med? Agatha Christie. Hun laver de frækkeste små negerkrimier. Hvem er dine litterære forbilleder? ...
#
18. jan 2009 ... Jeg har med den tilladt mig selv at blive begejstret over og forført af en kvindelig forfatter. Måske netop fordi jeg selv tilhører det køn. ...
#
For nogen tid siden læste jeg om en kvindelig forfatter(gemte notatet) ... På Vesterbro, Istedgade, København,bor en kvindelig forfatter, i en bygning, ...
#
En rigtig god nyhed: kvindelig forfatter skriver krimi med en kvindelig hovedperson – oven i købet en ufrivilligt barnløs af slagsen – uden at ramme den ...
#
Mildere er Rejsen med Emma, 1996, hvor en kvindelig forfatter fortæller om sin rejse i Sydamerika med et fragtskib. ...
#
Bogen handler om en kvindelig forfatter, der gennem at skrive i notesbøger i forskellige farver forsøger at holde fiktionen fra virkeligheden og forstå sig ...
#
Hun boede alene i Afrika, blev kendt og anerkendt som en kvindelig forfatter og turde støtte kætterske opfattelser om ægteskabet og kvindelig seksualitet. ...
#
Endelig en kvindelig forfatter som også kan fortælle en god historie som en mand oplever det. Sproget er dejlig ligetil og handlingen har altid fat i et af ...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

forfatterrrrrrrrrriiiinder!

14 februar, 2009  
Anonymous Anonym said...

Og hvis man søger på "mandlig forfatter" (med anførselstegn) optræder det næsten kun i polemiske sammenhænge, hvor man gør opmærksom på at mænd netop ikke præsenteres ved deres køn.

Jeg forsøger i det små at gå den modsatte vej når jeg får muligheden, som aktuelt her. (Men det er på den anden side et meget tematiseret eksempel, og derfor ikke det bedste).

18 februar, 2009  
Blogger Peter H. Olesen said...

Mandlig sangskriver kommenterer kvindelig digters blog.

19 februar, 2009  

Send en kommentar

<< Home